1/10/2013

ABeCe!

"Eğer bir ülkede yönetici olsaydınız, ilk olarak ne yapmak isterdiniz?" diye sorduklarında "Kuşkusuz dili düzeltirdim" diye cevap vermiş Konfüçyüs. "Çünkü ben de o kargaşaya dahil olur ve kendi amaçlarım için degiştirirsem, en fazla; halkı kaosa sürüklerim."

Türk alfabesindeki 29 harfin hangi sıra ile yer aldığı ve harflerin okunuşları 1353 sayılı 'Yeni Türk harflerinin kabul ve tatbiki hakkında Kanun' da açıkça belirtilmiş.. gel gör ki, bir çok okur-yazar, makam sahibi, ilim ve bilim adamları hatta her partiden (ve benim de hitabetine, liderlik vasıflarına hayran olduğum en üst düzeydeki) bazı siyasiler dahil bu kanunun içeriğinden haberdar değiller. Haberdar olsalar sanırım, H'yi ha, F'yi ef, N'yi en, S'yi es diye seslendirmezlerdi!

Türkçe'de sadece 'K' harfi önüne hem a, hem e seslisi alır. Onun dışında bütün sessiz harfler kendilerinden sonra 'e' alarak seslendirilir... Böyle HA, HA , HA diyenleri duydukça tüylerim diken diken oluyor..! Yazımla çok uğraşmıyorum açıkcası (slm,ok,tşk, tmm da yazmıyorum tabii, uğraşmıyorum dediysem) ama hitap ediyorsun, ederken dikkat de et n'olur?

Bu da en ayıcıklısından ABeCe !